Jongeren blijven in de ban van wtFOCK

29 Sep 2020

Samen met de start van het nieuwe schooljaar ging - na wtFOCKDOWN - de vierde reeks van wtFOCK van start. Deze keer met Kato in de hoofdrol. De instaqueen haalt al snel de danser in Mojo naar boven met de nodige kriebels in de buik als gevolg. Een verhaallijn die op de voet gevolgd wordt door jong Vlaanderen.

Zo haalden de clips op wtFOCK.be de afgelopen 4 weken al meer dan 3.5 mio views. En ook de episodes van eerdere verhalen - beschikbaar op wtFOCK.be en VIJF.be - blijven scoren. De teller staat ondertussen op 3.8 mio views in totaal op beide platformen.

Jongeren kijken niet alleen massaal, ze zijn ook betrokken. Dat bewijst de hoge engagement rate: het wtFOCK-account haalt een engagement van 10% en de accounts van de twee hoofdpersonages zitten intussen aan gemiddeld 30%. Ter vergelijking: een goede influencer of een sterk merk haalt doorgaans een engagement  rate van 3 tot 5%. Met 14.500 volgers voor Kato en 17.500 voor Mojo blijft het aantal volgers nog dagelijks groeien.

Deze hoge betrokkenheid toont het belang van de reeks voor jongeren aan. De ‘geheime’ digital first reeks wtFOCK is zo uitgegroeid tot een sterk merk dat erin slaagt om een moeilijk te bereiken doelgroep tóch te bereiken.