DE EERSTE VLAAMSE FICTIEREEKS IN LOCKDOWNMODUS
Zowat de hele tv-wereld heeft zich de voorbije weken moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit, zo ook de makers van wtFOCK. De populaire digital first-reeks van SBS en Telenet kreeg tijdens de quarantaineperiode de toepasselijke naam wtFOCKDOWN. Helemaal eigen aan het real-time karakter van de serie volgen we in wtFOCKDOWN de personages in quarantaine via video calls, video’s en berichtjes. Wat van de reeks meteen de eerste Vlaamse ‘social distance-fictiereeks’ ooit maakt.
Wat deze fictiereeks al van in het begin uniek maakt, is de dialoog tussen de wtFOCK-personages en de fans. De hoofdrolspelers zijn een inspiratie voor de jongeren, een anders moeilijk te bereiken doelgroep. Net doordat wtFOCKDOWN zo inspeelt op de actualiteit, ontstaat er een grote herkenbaarheid waardoor jongeren zich gemakkelijk kunnen identificeren met de personages. Ze voelen zich meer dan ooit begrepen, omdat ze in het echte leven in dezelfde situatie zitten. Dit lokt massaal veel reacties uit op Instagram, Twitter en Tumblr.
wtFOCKDOWN sloeg in als een bom bij de Vlaamse jeugd. Dat was niet enkel te merken aan het aantal video views, maar ook aan de vele reacties. De clips op wtFOCK.be werden in totaal al meer dan 2.062.000 keer bekeken. En ook de episodes van eerdere verhalen - beschikbaar op wtFOCK.be en VIJF.be - scoorden goed en werden zo’n 303.000 keer bekeken, goed voor 2.365.000 views in totaal op beide platformen.