Kijk, cijfers!

30 Mar 2022

Big Brother luidde het voorjaar van Play4 in en kende afgelopen zaterdag zijn spannende ontknoping: Salar won Big Brother 2022.
Maar ook Play4 en GoPlay komen als winnaar uit de bus. Het voorbije seizoen keken gemiddeld maar liefst 345.000 kijkers naar de dagelijkse uitzendingen van realityshow, wat goed was voor 20.3% marktaandeel. Ook de livestream was opnieuw razend populair: op GoPlay werd de stream ruim 3,1 miljoen keer opgestart en Play247 bereikte 655.000 Vlamingen, die minstens 1 minuut aaneensluitend naar de stream keken. Deze trouwe groep kijkers bezorgde Play247 een stabiel marktaandeel van 1,1% op dagbasis (VVA 18-54), dit terwijl de zender exclusief beschikbaar was voor Telenet-klanten. 

Big Brother 2022

Maar er is maar dan Big Brother natuurlijk. De openingsaflevering van de jubileumeditie van De Mol startte met een feestelijke knaller van formaat met ondertussen al 1.316.000 kijkers, goed voor 48.2% marktaandeel. De tweede aflevering bevestigt de populariteit van De Mol: 1.124.000 kijkers en 56.6% marktaandeel. 
De Verhulstjes zijn en blijven populair in Vlaanderen. Met gemiddeld 813.000 kijkers en 28.1% marktaandeel prijken ze bovenaan het lijstje van succesprogramma’s op Play4.  Topdokters bewijst ook in zijn negende seizoen zijn klasse met topcijfers: 665.000 kijkers en 20.2% marktaandeel. Met het nieuwe seizoen van Blind Gekocht in aantocht heeft Blind Gekocht: Jaren Later op Play5 er de voorbije weken alvast een mooi parcours opzitten met gemiddeld 378.000 kijkers en 24.7% marktaandeel.

Blind Gekocht is trouwens niet het enige programma dat eraan komt. Zo start deze week De Container Cup, Viva La Feta en Come Dance With Me.

We zien u graag terug op de Play-zenders op goplay.be.

Container Cup 2022
Viva La Feta
Come Dance With Me 2022