Klassieke reclamespot ontpopt zich tot live proef-programma

03 Apr 2018

Met een slogan als ‘Cheers to the Unexpected’ kon Brouwerij Rodenbach niet anders dan zorgen voor een opvallende actie bij de start van het partnership met Café De Mol op VIER. En dat met een onverwachte stuntspot. In klassieke reclamefilmpjes verlekkeren merken zoals Rodenbach mensen altijd met goestinggevende producten, maar in de realiteit heb je op dat moment natuurlijk zelden dat product ook echt bij de hand. Daar zit je dan met je mond vol tanden en niet vol heerlijk, parelend bier.

Daar bracht Rodenbach verandering in met een op het eerste zicht net zo traditionele spot. Maar niets is wat het lijkt, want tijdens het bekijken ontpopte de spot zich plots tot een uitnodiging om live, in het kader van de spot, toch meteen van een frisse Rodenbach te komen proeven. En dat in Café De Mol en dan ook nog eens in het gezelschap van de eerste afvaller van De Mol. Een kans die een aantal Rodenbach en De Mol-fans niet lieten liggen. De spot werd uitgezonden vlak voor de langverwachte eerste aflevering van het nieuwe seizoen van De Mol. Vlak na die aflevering volgde Café De Mol waarbij de snelste en eerste aanwezigen een tafeltje kregen en zo konden genieten van een unieke en unexpected Rodenbach-ervaring. Bekijk hieronder hoe de spot tot stand kwam.

Rodenbach is de ideale partner voor Café De Mol, want net zoals de mol zorgt het bier keer op keer voor de verrassing. De spot werd bedacht door Wunderman Antwerp in het kader van een Creative Challenge waarin SBS agencies uitdaagde om op zoek te gaan naar verregaande samenwerkingen tussen merken, bureaus en de zenders. SBS wil op die manier aantonen dat het meer dan ooit openstaat voor vernieuwende vormen van reclame die de kijkervaring beter maakt.

"Wij zijn vragende partij naar verregaande samenwerkingen tussen merken, bureaus en de zenders. Met de wedstrijd willen we aantonen dat we meer dan ooit openstaan voor vernieuwende vormen van reclame die de kijkerervaring beter maken."

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS

Op zoek naar een creatieve campagne?