Kortste spot ooit op VIER voor Gordon

20 Apr 2018

Aandachtige kijkers van De Mol konden tijdens de eerste aflevering de kortste spot ooit voorbij zien flitsen tijdens de reclameblokken. 'World's Shortest Ad' viel er te lezen, maar dit kon je enkel ontcijferen als je de reclamespot in slow motion bekeek. Een geslaagde reclamestunt die werd bedacht door Gordon Finest Beers in samenwerking met SBS en Olaf.

Om te illustreren dat het zich niet bezondigt aan te lange spots, comprimeerde het biermerk de duur van zijn spot maximaal, tot een enkel frame van 1/25ste seconde. Om de kijkers in staat te stellen zich hierop voor te bereiden, kondigt Gordon de nakende uitzending aan via de sociale netwerken. Wie erin slaagt hem te fotograferen, wint een bierpak.

"Wij geloven in creatieve reclame waar interactie met onze kijker belangrijk is en daarom stellen wij VIER hier graag voor open."

—   Steve Brouwers, Creative Director

SBS vindt dit een intrigerend en innovatief idee voor het merk Gordon. Zeker in tijden van discussie of reclame al dan niet doorspoelbaar moet kunnen zijn, is dit een actie waarbij de kijker gestimuleerd wordt om actief iets te doen met reclame, namelijk terugspoelen en pauzeren om het goed te bekijken.

Graag creatief adverteren op VIER?