Love Island is online het best bekeken programma van het najaar

10 Sep 2020

Viktor Verhulst en Holly Mae Brood leggen sinds vorige week maandag dagelijks de avonturen bloot van de bewoners op Love Island. Tien Vlaamse en Nederlandse singles vertoeven opnieuw zes weken lang met elkaar in de luxueuze Love Island-villa in de hoop hun liedesmatch te vinden.

De eerste week entertainde Love Island gemiddeld dagelijks 225.000 Vlamingen, zowel op VIER als op VIJF. De show haalde vorig seizoen gemiddeld 233.000 kijkers op weekbasis. Ondertussen is Love Island online zelfs het best bekeken programma van het najaar. Online werd er de eerste week al maar liefst 341.906 keer een aflevering bekeken, wat een stijging is van 7% in vergelijking met de eerste week vorig jaar.

Opnieuw is de loveshow erg jong qua profiel: bijna 60% is jonger dan 45 jaar wat Love Island het jongste prime programma over alle zenders heen maakt. Meer dan de helft van de kijkers komt uit de sociale groep 1-4. Love Island trekt daarmee een jong, upscale en actief publiek aan.

Vormen jouw merk en Love Island de perfecte match?