Méérdere winnaars tijdens recordbrekende finale van Dancing with the Stars

13 Nov 2019

Op zondag 10 november danste Julie Vermeire zich naar de overwinning in de finale van Dancing with the Stars en daar waren maar liefst 653.000 kijkers getuige van, goed voor zo'n 24,7% marktaandeel (live+2). Met Dancing with The Stars brengt VIER de grootste danswedstrijd ter wereld voor de tweede maal op rij op geheel eigen wijze naar Vlaanderen én met succes. Er keken iedere zondag gemiddeld 644.000 Vlamingen naar de dansshow, wat zorgde voor een sterk marktaandeel van 26% op VVA 18-54. Vorig jaar haalde de show op vrijdag gemiddeld 590.000 kijkers en 25,3% marktaandeel. Op de avond zelf was de finale al goed voor zo’n 566.000 kijkers, maar liefst 100.000 kijkers meer dan vorig jaar.

Naast Julie kondigde Gert Verhulst tijdens de finale plots nog een heel andere winnaar aan. Een kankeroverwinnaar. Deze verrassende wending kwam er dankzij de SBS Creative Challenge, een creative competitie waarbij je een reclameblok kon winnen tijdens de finale van Dancing with the Stars. Reclamebureau Hapiness won deze challenge en kon zo de finale voor Stichting tegen Kanker kapen.

Danny - een echte overwinnaar - werd vanuit het publiek op het podium geroepen, want inderdaad, náást winnaars van danswedstrijden zijn er nog een heleboel andere winnaars: de overwinnaars van kanker. In België overwinnen elke dag 90 mensen kanker. 90 mensen, die van hoop naar overwinning gaan. Zij werden pakkend gevierd met deze verrassende live interventie, een diepte-interview met Kat Kerkhofs en een swingende dansinitiatie voor hen en hun partners in de Dancing with the Stars oefenstudio. 

“SBS blijft de reclamebureaus uitdagen om onze reclameblokken innovatief in te vullen, met nieuwe concepten. Deze keer live én evenementieel, tijdens de finale van Dancing with the Stars. Het winnende idee van Happiness tikte álle boxen en het resultaat is indrukwekkend.”

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS

“In België gaan per dag 90 mensen van hoop naar overwinning. Omdat ze kanker overwonnen hebben. Die boodschap willen we zo veel mogelijk delen. Omdat ondersteuning en onderzoek naar nieuwe therapieën zo belangrijk zijn. We vinden het dan ook geweldig dat we deze actie hebben kunnen doen, dankzij SBS, Happiness en al onze vrijwilligers die hieraan meegewerkt hebben. We zijn echt trots op het resultaat.”, aldus Gert-Jan Loix, Campagnecoördinator bij Stichting tegen Kanker.

"Van hoop naar overwinning. Het kan. En dankzij kankeronderzoek is het ook een realiteit voor zoveel mensen. Het is de reden waarom Happiness zo hard vecht om iedere keer weer de mooiste concepten op tafel te leggen en zo bij te dragen aan de mooie resultaten die Stichting tegen Kanker al zoveel jaren waarmaakt.", vult Philippe Fass, Creative Director bij Happiness aan.

Bron: CIM TV NOORD: 13/11/2019, TV (live+2) & andere schermen, 17-24u.

Ook zin in een creatieve samenwerking?