Millennials vallen als een blok voor digital first reeks wtFOCK

26 Jun 2019

wtFOCK, dé digitale hitserie van dit moment is morgen al aan zijn (voorlopig) laatste aflevering toe. De digital first fictiereeks van SBS en Telenet is razendpopulair bij jongeren. Met meer dan drie miljoen views was de serie in het najaar van 2018 al de meest succesvolle Vlaamse webreeks ooit. Dat de reeks aan populariteit blijft winnen, bewijzen de cijfers van de laatste maanden.

De millennials, een generatie die ons uitdaagt om content op een andere manier aan te bieden zowel online als via klassieke televisie is helemaal in de ban van wtFOCK. Zo’n 400.000 kijkers vinden hun weg naar wfock.be om de liefdesperikelen van Zoë en Senne te volgen, goed voor zo’n 900.000 views per week. In totaal heeft de online succesreeks al meer dan 8 miljoen views op de teller staan.

Naast het ongeziene hoge aantal views heeft wtFOCK ook een opvallend jong profiel.

De serie scheert niet alleen hoge toppen qua kijkcijfers, ook de fanbase op Instagram blijft wekelijks groeien. Het wtFOCK-account heeft maar liefst 95.000 volgers en het populaire hoofdpersonage Zoë kan rekenen op zo’n 46.000 volgers.

Het succes hiervan is te verklaren door de real time storytelling. De personages leiden een eigen leven op social media en spelen zo perfect in op wat er op dat moment in de serie gebeurt.

86% van de fanbase op Instagram is jonger dan 24 jaar. wtFOCK groeide dan ook in een mum van tijd uit tot een ijzersterk social media verhaal.

wtFOCK wordt wegens groot succes verlengd. SBS en Telenet plannen een vervolg van de online reeks dat later dit najaar te zien zal zijn. Vormen jouw merk en wtFOCK de ideale match? Neem dan zeker even contact op met het SBS-team.

Graag jouw merk linken aan wtFOCK?

Contacteer het SBS-team!