Nieuwe look-and-feel voor Discovery

17 Sep 2019

De mannenzender Discovery zit in een nieuw jasje. Hiermee wordt de lange geschiedenis van het merk gevierd en benadrukt het waar Discovery voor staat: content die inspireert, informeert en entertaint. De refresh benadrukt het wereldwijde bereik en de kracht van de zender om kijkers te inspireren en hun wereld te vergroten

Discovery

De nieuwe look-and-feel bestaat onder andere uit een nieuw logo: op televisie laat dit logo een draaiende wereldbol zien in de letter D en het statische logo bevat een wereldbol waarbij elk continent te zien is. De wereldbol is altijd het kloppende hart geweest van Discovery en dat wordt met deze refresh benadrukt. Ook wordt hiermee direct gerefereerd naar Discovery’s wereldwijde aanwezigheid. Naast het logo is ook de rest van de vormgeving vernieuwd met een modern font en een aangepast kleurenpalet, die zowel on- en off air worden doorgevoerd. De refresh wordt ondersteund door een merkcampagne waarbij onder andere een promo wordt uitgezonden die de programma’s van dit najaar aankondigt. Deze promo is geïnspireerd op de bekende ‘Shackleton’ advertentie uit begin jaren 1900.

“Op 1 oktober vieren we het 30-jarige jubileum van de zender in Nederland. En we zijn nog lang niet klaar met het vertellen van bijzondere verhalen van mensen die voortdurend hun grenzen verleggen en doorgaan waar anderen stoppen. Het bedienen van onze superfans en hun passies blijft onze grootste drijfveer. Wereldwijd werken we hard om onze huidige content nog sterker en toegankelijker te maken voor een grotere en jongere doelgroep - door aanwezig te zijn op elk apparaat, scherm en elk platform. In Nederland doen we dat ook met het video-on-demand platform Dplay, dat in februari dit jaar is gelanceerd", zo zegt Alco De JongVPCountry Manager Discovery Benelux.

"Discovery is een top-10 zender met een stevig marktaandeel rond de 4% in Nederland en 2,5% in Vlaanderen (M25-54). Deze positie willen we verder uitbouwen. Dat gaat zeker lukken met deze refresh in combinatie met onze unieke content.”

—   Alco De Jong, VPCountry Manager Discovery Benelux

De brand refresh is in de US uitgerold in april en wordt in de aankomende maanden globaal doorgevoerd. In de nieuwe vormgeving gaat Discovery het najaar sterk in met de terugkeer van populaire series als Gold Rush en nieuwe titels zoals de door Steven Spielberg en Alex Gibney geproduceerde documentaire reeks Why We Hate.

 

Jouw merk dit najaar op Discovery?