Opvallend eindejaarsspotje van IXINA tijdens Gert Last Year

21 Dec 2018

Afgelopen woensdag pakten SBS en IXINA uit met een buitengewoon eindejaarsspotje waarin zes andere spotjes voor zes verschillende merken te zien zijn. Het geheel vormt zo één lange reclamespot voor het keukenmerk, in samenwerking met andere merken dat te zien was tijdens het tweede reclameblok van Gert Last Year.

De Belg brengt veel meer tijd door in de keuken dan vroeger. Dat blijkt uit de Nationale Keukenenquête van IXINA. Aurélie Capouillez, Marketing Manager IXINA Benelux: “Lachen, huiswerk maken, feesten, ruzie maken, online shoppen, series kijken, knutselen met de kinderen, ontspannen,… we doen steeds meer in de keuken, die een centrale rol heeft ingenomen in ons leven. Daarom bouwen wij keukens die aangepast zijn aan het leven van onze klanten.”

Omdat het leven zich afspeelt in de keuken, is deze ruimte eigenlijk de ideale setting voor heel wat reclamespotjes. Daarom creëerde IXINA in samenwerking met SBS en het reclamebureau Wunderman Belgium een origineel spotje.

“Product placement in tv-programma’s is welbekend, maar voor IXINA gingen we een stapje verder en creëerden we reclame-placement: een tv-spot voor IXINA die bestaat uit zes spotjes voor zes verschillende merken. Deze vinden allemaal plaats in dezelfde IXINA-keuken, in één vloeiend verhaal dat erg herkenbaar is voor veel gezinnen.”

—   Sam De Volder, Creatief directeur Wunderman Belgium

Om dit te verwezenlijken, werd er samengewerkt met zes andere merken: Samsung, De Nationale Loterij, JBC, MediaMarkt, Grimbergen en Boursin. Jana Deboeck vertelt waarom ze meewerkten aan dit spotje: “Deze samenwerking was dan ook een uitgelezen kans om een innovatief reclameconcept mee te lanceren. Elk deelnemend merk is uniek maar versterkt elkaar in dit spotje. Bij Samsung verleggen we graag grenzen en zijn we altijd op zoek naar innovatie in alles wat we doen. Ook in de manier waarop we reclame maken.”

Met dit vernieuwend idee wonnen Wunderman Belgium en IXINA - dankzij The CREATIVE CHALLENGE, een wedstrijd die georganiseerd werd door SBS - een gratis reclameblok tijdens het populaire Gert Last Year, de eindejaarsversie van Gert Late Night. 

“SBS wil reclamebureaus blijven uitdagen om innovatieve en boeiende experimenten te creëren in het reclameblok. Het idee van Wunderman Belgium voor Ixina heeft dit allemaal. Het geeft de kijker een verhaal dat zich afspeelt in één arena maar toch een moment geeft aan elke afzonderlijke adverteerder. Zoals in het leven zelf."

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS Belgium

"Het feit dat Wunderman Belgium ook zoveel klanten bereid vond om mee te stappen in dit experiment maakt SBS gelukkig en Wunderman Belgium is dan ook voor de tweede keer op rij een terechte winnaar van onze wedstrijd", aldus Steve Brouwers.

Wie het spotje gemist heeft, kan het hieronder nog eens bekijken: