SBS blijft groeien in februari

05 Mar 2018

SBS Belgium is er als enige zendergroep in geslaagd om voor de tweede maand op rij te groeien in 2018 met een sterk gecombineerd marktaandeel van 20,2% voor VIER, VIJF en ZES op VVA 18-54.

VIJF

Januari 2018 was reeds de beste januarimaand ooit voor VIJF. Deze positieve trend heeft zich voortgezet in februari, want afgelopen maand haalde VIJF een zeer sterk gemiddeld marktaandeel van 9,1% op vrouwen 20-49: de beste februarimaand ooit voor VIJF. Het voorjaar van VIJF werd vier weken geleden plechtig geopend door Temptation Island. Het nieuwe seizoen is na vijf afleveringen goed voor gemiddeld 732.000 kijkers en 50% marktaandeel op de doelgroep en overstijgt zo de cijfers van alle voorgaande seizoenen.

Ook online weet Temptation Island steeds meer kijkers te verleiden. De volledige afleveringen werden op vijf.be al 810.000 keer bekeken (gemiddeld 200.000 views per aflevering). Ook de korte fragmenten doen het uitstekend met al bijna 2 miljoen views. Digitale primeur Goedele on Top doet het eveneens uitstekend: de eerste vier afleveringen haalden samen ruim 472.000 views.

Goedele on top

VIER

VIER klokte in februari af op een gemiddeld marktaandeel van 10,9% op VVA 18-54 en dit terwijl de meest spannende zoektocht van het jaar met het derde seizoen van De Mol, ditmaal in Mexico, straks nog moet starten.

Ook Gert en James maken straks opnieuw hun opwachting aan boord van de Evanna voor een nieuw seizoen van Gert Late Night. Het gloednieuwe Nieuwsjagers volgt de dagelijkse jacht op primeurs op de redactie van een populaire krant, en in Grillmasters gaan chefs Peter De Clercq en Seppe Nobels op zoek naar het beste barbecueduo van Vlaanderen. Er wordt nog verder gekokkereld in het eigenzinnige kookprogramma De Boxy’s en in een nieuw seizoen van Komen Eten. Ook is het weer tijd voor onvervalste onderhandelingen volgens de regels van de kunst in het derde seizoen van Stukken van Mensen.

De nieuwe fictieserie Gent West deed het de afgelopen maand bijzonder goed en klokt voorlopig af op gemiddeld 485.000 kijkers en een sterk marktaandeel van 22,5% op VVA 18-54. De nieuwe seizoenen van Topdokters, Hotel Römantiek en Control Pedro weten dan weer opnieuw te bevestigen. Sterkhouder Topdokters is bezig aan een uitmuntend vijfde seizoen en haalt na vier afleveringen 687.000 kijkers en 25,7% marktaandeel op VVA 18-54. Ook het tweede seizoen van Hotel Römantiek heeft opnieuw de weg naar de kijker gevonden en harten veroverd. Afgelopen maand keken gemiddeld 497.000 kijkers, goed voor een marktaandeel van 20,4% op VVA 18-45. Control Pedro haalde in februari 322.000 kijkers en 15,3% marktaandeel op VVA 18-54.

Huizenjagers is bezig aan een ijzersterk tweede seizoen. Na ruim vier weken haalt het programma gemiddeld 222.000 kijkers en 14% marktaandeel op VVA 18-54. Dit is goed voor een groei van maar liefst 33% in het aantal kijkers in vergelijking met vorig jaar. Huizenjagers vervult nog meer dan vorig jaar de ambitie van VIER om in de vooravond tien procent marktaandeel te halen.

Het tweede seizoen van Bartel in het Wild haalt voorlopig 295.000 kijkers en 15,1% marktaandeel op de commerciële doelgroep, de nieuwe docuserie Ex-Gangster klokt af op 323.000 kijkers en 12,1% marktaandeel op VVA 18-54. Gemiddeld 235.000 kijkers stemden in februari af op Leeuwenkuil, goed voor 17,4% marktaandeel op VVA 18-54. Karen maakt een plaat haalt 251.000 kijkers en een marktaandeel van 15,5% op VVA 18-54.

ZES

ZES heeft een sterke februarimaand achter de rug met een gemiddeld all day marktaandeel van 2,5% op VVA 18-54. De jongste zender van Vlaanderen scoorde vanaf dag één ruim boven het objectief van 1 procent en heeft een erg stabiele plaats in weten te nemen: de grootste van de kleine tv-zenders. Afgelopen maand deden de topseries op donderdag en de crime-marathon op zaterdag het uitstekend.

Graag adverteren op één van onze zenders?