SBS en Creative Belgium slaan de creatieve handen in elkaar

29 Jan 2019

SBS zet meer dan ooit in op innovatie en gaat dan ook voortdurend op zoek naar oplossingen op maat van de adverteerder. In 2018 vonden heel wat klanten en reclamebureaus hun weg naar SBS om creatieve samenwerkingen op touw te zetten, wat resulteerde in spraakmakende campagnes op zowel VIER, VIJF als ZES.

Zo lanceerde SBS samen met Mortierbrigade de nieuwe campagne van Kia op VIER waarbij een reclamespot veranderde in een rem. Tijdens De Mol op VIER kon je de kortste spot ooit zien voorbij flitsen, een geslaagde reclamestunt voor Gordon Finest Beers in samenwerking met Olaf Meuleman. En ook de opvallende campagnes die rond De Slimste Mens ter Wereld werden uitgerold, wisten te scoren. Zo stelde Erik Van Looy vragen aan 'Ethiasiens' over de autoverzekering van Ethias in ‘De Slimste Verzekeraar ter Wereld’ naar een idee van BBDO. Daarnaast werd ook de campagne ‘Even goed als de A-merken, maar goedkoper’ tijdens de reclameblokken van De Slimste Mens ter Wereld in de verf gezet. Deze spots werden door SBS gecreëerd in samenwerking met Aldi en The Backroom.

En als laatste was Wunderman voor de tweede keer op rij winnaar van ‘The Creative Challenge’, een wedstrijd waarbij SBS een gratis reclameblok weggeeft op VIER. Met de slogan ‘Cheers to the Unexpected’ zorgde Brouwerij Rodenbach voor een opvallende actie bij de start van het partnership met Café De Mol op VIER. De tweede keer kwam Wunderman met een spot voor Ixina op de proppen waarbij er zes anders adverteerders via product placement in de reclamespot te zien waren tijdens Gert Last Year.  

SBS Belgium gaat dit jaar opnieuw een partnership aan met Creative Belgium voor de meest prestigieuze creatieve awards in communicatie. SBS wil op deze manier nog meer creativiteit op televisie stimuleren. De categorie “BRANDED TV CONTENT & TV CREATIVITY” is sinds 2018 in het leven geroepen om branded content op televisie te erkennen en belonen. Creative Belgium benadrukt dat alle inzendingen waar televisie als creatief medium wordt ingezet welkom zijn, zolang het werk maar bedacht en/of gemaakt is in België.

"Ondanks de groeiende internetgeneratie blijft televisie toch het machtigste medium. De laatste jaren is er een sterke evolutie in tv-sponsoring merkbaar. We zien dat een sterke én creatieve link tussen merk en programma zeer goed kan werken."

—   Steve Brouwers, Creative Director SBS Belgium

CB Awards

Alle bovenstaande cases zullen naar deze award meedingen en proberen aan de haal te gaan met het gouden, zilveren of bronzen hoedje. SBS wilt zo graag nog meer merken, bedrijven en bureaus aanmoedigen en inspireren om creatief te denken binnen het televisiemedium. 

Graag deelnemen met jouw eigen case? Dat kan, stuur hier jouw case voor 29 februari in en wie weet, ga jij op 24 mei 2019 naar huis met zo’n mooi hoedje tijdens de CB Awards.

Op zoek naar een origineel idee om met jouw merk aan de slag te gaan?