SBS, Mediahuis en ENGIE Electrabel winnen Native Advertising Award

07 Nov 2018

Native Advertising Awards

Gisterenavond werd het VIER-programma Ons Eerste Huis samen met ENGIE Electrabel gelauwerd als ‘Best Integrated Program’ tijdens de internationale Native Advertising Awards in Berlijn.  Zoals ieder jaar zetten de Native Advertising Awards de meest succesvolle en originele native campagnes in de kijker.

In Ons Eerste Huis stortten drie jonge koppels zich samen met hun (schoon)ouders op VIER in een heus verbouwavontuur en dit alles onder het goedkeurend oog van Bartel Van Riet. SBS en Mediahuis werkten samen via The Pool en Space een efficiënte crossmediale campagne uit voor de energieleverancier waarbij de toegevoegde waarde van het ENGIE Electrabel-aanbod duidelijk tot uiting kwam: de dienstverlening en boxx. Twee seizoenen lang was ENGIE Electrabel crossmediaal partner van Ons Eerste Huis. Het programma liep op VIER in het najaar van 2016 en 2017.

De integratie van onze content in de show heeft ons in staat gesteld onze positie op het gebied van diensten met betrekking tot energie-efficiëntie te versterken. We hebben er het meeste uit gehaald door de tv-aanwezigheid te synchroniseren met Native print, Facebook, YouTube video en zelfs een spin-off-serie gebaseerd op de persoonlijkheid van onze expert!

—   Gaetano Palermo, manager ENGIE B2C communication

Naast een integratie in het programma zelf, dook de partner ook op in de kranten Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en De Standaard en de bijhorende magazines. Aan de hand van een publireportage kwam de lezer alles te weten over de slimme thermostaat en ook via online dossiers (RON SBS & Mediahuis) kreeg ENGIE Electrabel heel wat aandacht. De campagne leverde bovendien sterke resultaten op, hét bewijs dat de juiste mediamix en een sterk idee garant staan voor een succesvolle mediacampagne.

Bijzonder verheugd dat dit crossmediaal contentproject voor en met ENGIE Electrablel internationaal gewaardeerd wordt. De strategische complementariteit van tv, print, online, social en endorsement hebben hierin de doorslag gegeven.

—   Marc Vroonen, cross media expert The Pool