SBS vier keer genomineerd voor de PromaxBDA Awards

14 Feb 2020

Op 17 maart worden de Oscars van de televisiewereld uitgereikt oftewel de PromaxBDA Awards. SBS dingt in maar liefst vier categorieën mee naar goud.

The Commercial Brake van Kia is genomineerd in de categorie best new concept/innovation. SBS lanceerde samen met Mortierbrigade de nieuwe campagne van Kia op VIER waarbij een reclamespot veranderde in een rem. De Kia Niro heeft een autonome noodremhulp en stopt daardoor altijd op tijd in geval van nood. De tv-spot staat aan het einde van het reclameblok en waarschuwt je wanneer de reclame stopt en het programma terug begint. De innovatieve reclamespot illustreert perfect de boodschap die Kia wou verkondigen.

En ook de World’s Shortest Ad van Gordon Finest Beers maakt kans op een prijs, dit in de categorie short form promotional content. Aandachtige kijkers van De Mol konden tijdens de eerste aflevering de kortste spot ooit voorbij zien flitsen tijdens de reclameblokken. De spot kon enkel ontcijferd worden als je de World’s Shortest Ad in slow motion bekeek. Een intrigerend en een innovatief idee waarbij de kijker wordt gestimuleerd om iets actief te doen met reclame, namelijk terugspoelen en pauzeren om het goed te bekijken. Wie erin slaagde om dit te fotograferen, won een bierpak. Een geslaagde reclamestunt die werd bedacht door SBS in samenwerking met Gordon Finest Beers en Olaf Meuleman.

Creativiteit troef bij SBS, want ook onze programmapromo’s zijn genomineerd: Dancing With The Stars in de categorie ‘entertainment program’ en Bake Off Vlaanderen in de categorie ‘Leisure and lifestyle programme’.

Vorig jaar mocht VIER twee gouden PromaxBDa Awards in de wacht slepen, ééntje voor Bake Off Vlaanderen en ééntje voor Gert Last year. De winnaars van dit jaar worden op 17 maart bekendgemaakt in Madrid.

Creatief adverteren op één van onze zenders?