SBS zet dit najaar opnieuw de Belgische economie in de kijker

10 Sep 2020

Het Belgische reclameblok - een idee van reclamebureau Happiness - keert dit najaar terug op VIER en VIJF. SBS wilt aan adverteerders opnieuw een platform aanbieden om hun link met de lokale Belgische economie in de schijnwerpers te zetten tijdens deze uitzonderlijke tijden. Het gaat om merken die van Belgische oorsprong zijn of adverteerders die in hun communicatie aantonen dat ze het Belgische economisch weefsel ondersteunen.

Bedrijfsleiders of marketeers krijgen ook de kans om de kijker persoonlijk aan te spreken door middel van een 15’’ durende intro of outro. Op deze manier kunnen ze hun boodschap over lokale verankering kracht bijzetten. Het Belgische Reclameblok is op het scherm ook duidelijk te herkennen aan de Belgische driekleur.

Positief onthaald door de kijker

Eerder voerde SBS samen met IPSOS een onderzoek uit over het Belgische reclameblok en dat resulteerde in heel wat positieve resultaten. Zo vond maar liefst 83% van de kijkers de boodschap van het reclameblok duidelijk en nog eens 73% vond de boodschap relevant. Bovendien keken ze ook langer naar het reclameblok.

Jouw merk in het Belgische Reclameblok?