Smart AD campagne Samsung wint zilveren AMMA

28 May 2019

Op donderdag 16 mei kaapte Samsung in samenwerking met Space en SBS een zilveren AMMA-award weg in de categorie ‘Best Use of Data & Performance Marketing’ voor de Smart AD campagne van de nieuwe Samsung Galaxy S9 op VIER, VIJF en ZES.

Samsung koos met deze addressable campagne voor een 30 seconden spot. Een directe promotionele link naar Telenet werd in de laatste 5 seconden van de spot toegevoegd om de aankoop van het nieuwe toestel te stimuleren. Deze gerichte conversiespot liep in juni vorig jaar, aansluitend op de klassieke, brede campagne.

Samsung Smart AD campagne

Dankzij Smart AD is het mogelijk om televisiecampagnes te targeten op klantenlijsten. Om een zo specifiek mogelijke doelgroep te bepalen, werden de databases van Telenet gekruist met die van Samsung. De klanten die meer dan 2 jaar geleden een Samsungtoestel hadden aangekocht werden geselecteerd. Deze matches werden op hun beurt gekoppeld aan de Telenet setopboxen.

"In totaal identificeerden we zo’n 56.000 huishoudens die de Samsung Galaxy S6 en S7 bij Telenet of Samsung kochten. De combinatie en ontdubbeling van onze databases maakt het mogelijk een superscherpe retargetingdoelgroep op te maken en de conversie achteraf te linken met de exposure."

—   Steven De Vadder - Connection Planner Space

Deze huishoudens met oudere Samsung Galaxy-apparaten kregen de gerichte tv-spot te zien. De Smart Ad campagne haalde een bereik van maar liefst 70% op de targetgroep.

"De resultaten bleken uitermate positief. Deze efficiënte campagne realiseerde een omzet die maar liefst 8,4 keer hoger lag dan de investering."

—   Anneleen Moens - Marketing Communication Manager Samsung

Ondertussen kreeg Smart AD een vaste plaats in de mediastrategie-en planning van Samsung.

 

Wil jij ook doelgericht adverteren?