Sterke merken werken op VIER

05 Sep 2018

De belofte van VIER om sterke merken van augustus tot januari te spreiden blijkt nu al een slimme zet te zijn. VIER zit dit najaar niet alleen in een nieuw jasje, maar kiest er ook voor om vaste afspraken te maken met de kijkers: vanaf de eerste schooldag tot de kerstvakantie brengen zowel Gert Late Night als De Slimste Mens ter Wereld in hetzelfde tijdslot breed entertainment en laatavond amusement in de huiskamers.

De vermiste Evanna werd dan ook net op tijd teruggevonden voor het nieuwe seizoen van Gert Late Night dat afgelopen maandag startte. Kapiteins Gert & James konden op zo'n 280.000 kijkers rekenen, goed voor een marktaandeel van 19% op VVA 18-54. Eerder mocht De Rechtbank al de spits afbijten dat uitstekend startte met gemiddeld 676.000 kijkers (31% marktaandeel op VVA 18-54). 

Vorige week woensdag was het dan opnieuw baktijd, want de heerlijkheid van Bake Off Vlaanderen is terug met een tweede seizoen. Zo'n 373.000 kijkers vonden hun weg naar VIER om te smullen van de eerste aflevering. Dit zorgde voor een mooi marktaandeel van 25% op VVA 18-54. En ook de jacht is weer geopend in een gloednieuw seizoen van Huizenjagers. Vorige week stelde Roos Van Acker de makelaars op de proef en volgende week is het de beurt aan makelaar Eveline Hoste om de kandidaten te helpen bij hun zoektocht. Gemiddeld 258.000 kijkers keken al naar Huizenjagers, wat resulteert in een sterk marktaandeel van 19,5% op VVA 18-54. Met dit vertrouwde recept is het najaar van VIER 'lekker' van start gegaan.

Bron: CIM TV NOORD, 5/09/18

Jouw merk in de kijker op VIER?