Tweede Love Island-seizoen piekt online naar 2.700.000 views

29 Sep 2020

Al vier weken lang zoeken Nederlandse en Vlaamse singles samen met Viktor Verhulst en Holly Mae Brood naar hun liefdesmatch op Love Island. Die zoektocht wordt gretig gevolgd in Vlaanderen. Vooral online scoren de Islanders enorm goed en groeit Love Island in longform stevig door met 15% t.o.v. het eerste seizoen vorig jaar. Ondertussen haalt de reeks in totaal al 2.700.000 views, zowel voor de volledige afleveringen als voor de extra content op de verschillende kanalen. Love Island is daarmee online veruit de best bekeken reeks van het moment. Love Island is een echte hit bij jongeren tussen de 18 en 24 jaar en heeft een opvallend jong, eerder vrouwelijk profiel: maar liefst driekwart van die moeilijk te bereiken doelgroep volgt het reilen en zeilen van de Islanders online. En ook op televisie – gemiddeld 230.000 kijkers - heeft Love Island het hoogste aandeel jongeren.

Naast Love Island doen ook Chateau Meiland, FBI en Manifest het goed op VIJF met respectievelijk gemiddeld 248.000 (10,8%), 203.000 kijkers (8,6%) en 189.000 kijkers (10,3%).

De VIER-programma’s van het najaar bleven ondanks de pittige concurrentie vrij stabiel. Gert Late Night is ondertussen een vaste waarde op VIER geworden. De populaire talkshow zit op dit moment aan gemiddeld 392.000 kijkers en 20,2% marktaandeel op de doelgroep 18-54. Ook De Rechtbank, Niveau 4 Gent, Opvoeden Doe Je Zo en Huizenjagers zetten mooie cijfers neer: 684.000 en 28,2%, 525.000 en 25,6%, 332.000 en 18.1% & 210.000 en 12%. Daarbovenop pakt VIER binnenkort uit met dubbel (9!) zoveel nieuwe programma’s. Zo staat De Slimste Mens ter Wereld voor de deur en later komen daar ook nog De Anderhalve Meter Show, Ja, Chef!, Justice For All, Ooit Vrij, #hetisingewikkeld, Champions League, Lance en Spitting Image bij.

 

Bron: CIM TV noord - 1/09-29/09/2020

Jouw merk op één van zenders?