VIER en The Park lanceren De Mol aan Zee in Blankenberge met café en VR-game

19 Jun 2020

De fans van De Mol die deze zomer voor een vakantie kiezen aan de Belgische kust mogen zeker een bezoekje aan het bruisende Blankenberge niet overslaan. Want de badstad is deze zomer gastheer voor De Mol aan Zee.

"De voorbije seizoenen scoorde De Mol elke week opnieuw met meer dan een miljoen kijkers. Het programma was absolute marktleider op zondagavond in Vlaanderen en een zeer sterk merk. De dag van de finale liepen er meer dan 10.000 inschrijvingen binnen voor het nieuwe seizoen. Maar aangezien we maar tien mensen fysiek kunnen meenemen op reis willen we met De Mol aan Zee toch een antwoord en vooral een bijzonder fijne mol-ervaring geven aan de vele fans.”

—   Annick Bongers, programmadirecteur SBS

Vlakbij de bekende vuurtoren aan de havengeul bouwen VIER, Rodenbach en eventpartner TWICE entertainment een heus pop-up De Mol Café waar je kan genieten van een hapje en een drankje in Griekse sferen. Het café met groot buitenterras met zeezicht zal vanaf 1 juli doorlopend gasten verwelkomen. Het is bovendien dagelijks en de hele zomer tot en met 13 september geopend van tien uur ’s ochtends tot tien uur ’s avonds. Het zal ook de twee laatste weekends van september toegankelijk zijn.

De Mol Aan Zee

“Een uniek concept in een unieke badstad, dat moedigen we graag aan. Met de jachthaven als locatie zorgen we voor een activiteit buiten het stadscentrum. Hierdoor kunnen we de toestroom aan bezoekers, inwoners of tweedeverblijvers spreiden. Door het café de volledige zomervakantie én zelfs langer te openen, geven we iedereen ook de kans om langs te komen, de drukte moet te allen tijde beheersbaar blijven. De Mol is een sterk merk, door dergelijke activiteit naar onze stad te halen, spreken we ook een belangrijke jongere doelgroep aan. De COVID-19-maatregelen blijven gelden, samen met de organisatie worden de aanbevelingen van Horeca Vlaanderen en de FOD Economie strikt opgevolgd.”

—   Benny Herpoel - Schepen van Lokale Economie & Middenstand Blankenberge

Maar dat is niet alles. Want wat is brood zonder spelen?

Daarom ontwikkelde The Park, innovatieve corporate Venture van Telenet en 9.5 Ventures, de voorbije maanden samen met Woestijnvis een spannende virtual reality ervaring van De Mol. Een immersieve en visueel overweldigende totaalbeleving waarbij de spelers, minimum vier en maximum zes, coronaproof op zoek gaan naar de mol. Binnen hun persoonlijke bubbel moeten ze avontuurlijke opdrachten tot een goed einde brengen om zo de saboteur in hun midden te ontmaskeren.

De Mol aan Zee

“VIER kreeg de voorbije seizoenen enorm veel vragen van fans en kijkers om in eigen land een De Mol-ervaring aan te bieden. Op die vraag geeft The Park, met haar recente participatie in game developer Triangle Factory, een antwoord. Samen met de makers van De Mol bij Woestijnvis hebben we een impressionante VR-ervaring ontwikkeld rond dit enorm populaire televisieformat. Hoe het spel precies in zijn werk gaat, houden we – zoals dat hoort bij De Mol- nog even geheim. Maar ik kan wel alvast bevestigen dat we volledig corona proof spelen. Het spel zal enkel kunnen gespeeld worden door mensen uit dezelfde bubbel én we hanteren een strikt reservatiesysteem. Daar bovenop hebben we zelfs een in-game waarschuwingssysteem ontwikkeld waardoor je gesignaleerd wordt indien je te dicht bij elkaar komt. De komende dagen testen we de laatste features uit en vanaf 1 juli zijn we operationeel.”

—   Philippe De Schutter, managing director The Park

De VR-game zal op 1 juli in première gaan in Blankenberge en vanaf 2 juli ook speelbaar zijn in de andere playgrounds van The Park in Hasselt, Antwerpen, Gent, Hasselt en Kortrijk. Reservatie kan vanaf vandaag via www.vier.be.

De Mol aan Zee is vanaf 1 juli tem 13 september als ook de laatste twee weekends van september toegankelijk voor publiek.

Jouw merk linken aan De Mol aan Zee?