VIJF door een nieuwe, roze bril: energiek én gedurfd!

30 Aug 2018

Onder het motto 'Let's talk' schuwt VIJF dit najaar geen enkel taboe. En dat doet Vlaanderens grootste vrouwenzender niet alleen met spraakmakende programma's, maar ook met een gedúrfde make-over. VIJF is 5. Energiek, speels en ongegeneerd kleurrijk - de nieuwe look weerspiegelt het hart van de zender. VIJF blijft inzetten met haar guilty pleasures, een dagelijkse dosis fun, feelgood en complexloos entertainment, maar durft nu en dan ook af te wijken van de norm. Alles moet bespreekbaar worden, zowel op als naast de buis. VIJF laat dit najaar van zich horen met OH MY God, Grey's Anatomy, Sex Tape en Tipsy. Let's talk!

Gisteren mocht de nieuwe realityserie OH MY God het nieuwe seizoen op VIJF aftrappen en dat deed het in stijl. Met zo'n 201.000 kijkers was de eerste aflevering goed voor een marktaandeel van 19% op de doelgroep vrouwen 20-49. Nadien ontving Goedele Liekens in de studioshow Sex Tape koppels die een week lang hun leven en relatie filmen tot in de slaapkamer toe en daar waren 158.000 kijkers getuige van (15% marktaandeel op vrouwen 20-49).

Later dit najaar is het uitkijken naar Tipsy, een docureeks waarin de zussen Kat & Lyn Kerkhofs onderzoeken wat alcohol betekent in ons leven. Nog meer dan een onderzoek naar alcohol, is Tipsy een verslag van twee jonge vrouwen die leven in een veranderende wereld doordrongen van sociale media, nieuwe mogelijkheden en aangepaste normen en waarden. Ook volgend jaar blijft VIJF inzetten op spraakmakende programma's met een nieuw seizoen van Temptation Island.

Bron: CIM TV NOORD, 04/09/2018