HET LOKALE ECOSYSTEEM ONDER DRUK
België – en vooral Vlaanderen – heeft een uniek medialandschap dat gekenmerkt wordt door het aanbod van sterke lokale content. Maar lokale mediabedrijven krijgen het steeds moeilijker om op te boksen tegen internationale techreuzen zoals Google en Facebook.
Om die kwalitatieve content te kunnen blijven garanderen, zijn mediabedrijven grotendeels afhankelijk van reclame-inkomsten. Nu de reclamebudgetten meer en meer verschuiven naar spelers die zich buiten het lokale tv-ecosysteem bevinden, verliest het ecosysteem aan waarde. Dit onderzoek brengt het ecosysteem van de tv-reclame in kaart, legt de gevaren en opportuniteiten bloot en werkt oplossingen uit op basis van gebruik van data in tv-reclame.
Deze whitepaper geeft een status van waar de technologie van adressable TV advertising momenteel staat. Vertrekkende van het tv reclame-ecosysteem zoals we het kennen, wordt beschreven hoe de technologie van gepersonaliseerde reclame het ecosysteem beïnvloedt. De uitdagingen en de nieuwe waardepropositie worden toegelicht, om te besluiten met de voordelen voor de verschillende stakeholders.