Wereldtelevisiedag viert wereldwijd de diversiteit van het tv-aanbod

21 Nov 2019

Op 21 november vierden televisiemakers over de hele wereld Wereldtelevisiedag. Televisie is zo veel meer dan een kijkbuis en daar werden we dankzij dit jaarlijkse initiatief van de Verenigde Naties opnieuw aan herinnerd. De spot hieronder werd live uitgezonden en ging wereldwijd viraal.

Diversiteit binnen het tv-aanbod zorgt voor entertainment, informatie en inspiratie

Het thema van de 23ste  editie van dit wereldwijde feest was Diversiteit. Kijkers kunnen dankzij televisie over de hele wereld genieten van de beste films en series, betrouwbaar nieuws, informatieve documentaires, entertainment shows en nog zo veel meer. Er zijn miljoenen verhalen om te ontdekken, die de blik op de wereld van de kijkers veranderen. Dit aanbod is altijd en overal op diverse tv-platformen beschikbaar en wekt de nieuwsgierigheid, interesse en loyaliteit van kijkers op, en dit altijd in een omgeving die brandsafe is.

Het thema Diversiteit is een breder maatschappelijk onderwerp dat steeds meer in tv-programma's en reclamecampagnes aan bod komt. Door haar zeer gevarieerde programmatie speelt televisie in feite de hoofdrol als voorvechter van een democratisch debat binnen de samenleving. Kijkers worden door de gediversifieerde content aangespoord om hun blik te verruimen. De vele inspirerende uitzendingen helpen hen verder te kijken dan het leven van elke dag.

“Diversiteit vormt een cruciaal onderdeel van een maatschappij die positief en krachtig in haar schoenen staat. Ze moet niet als een bedreiging maar juist als een verrijking worden gezien. Door elke inspanning om de boodschap 'Leave No One Behind' reëel te maken, wordt onze wereld alleen maar beter."

—   Caroline Petit, Deputy Director United Nations Regional Information Centre voor Europa (UNRIC).

“Televisie zit diepgeworteld in het leven van zo veel verschillende mensen over de hele wereld. Met één druk op de knop hebben we toegang tot miljoenen verhalen en worden we uitgenodigd voor een ontdekkingsreis die nooit ophoudt. Het is juist deze betrouwbare omgeving die adverteerders meer dan ooit zoeken. We nodigen iedereen uit om ons medium in de hele wereld te vieren. Nu en nog vele jaren lang."

—   Katty Roberfroid, Director General, EGTA

Ga voor meer informatie naar http://www.worldtelevisionday.com.

Jouw merk op televisie?