wtFOCK bereikt wekelijks meer dan de helft van de Vlaamse millennials

28 May 2019

Trouwe fans kunnen weer hun hart ophalen met nieuwe afleveringen van wtFOCK, de eerste digital first fictiereeks van SBS en Telenet die op geheel eigen manier opnieuw zijn weg naar jongeren vond. De jongerenserie wist in het najaar van 2018 met 3,4 miljoen video views verspreid over 12 weken uit te groeien tot de meest succesvolle online reeks van Vlaanderen.

Dat er vol spanning en ongeduld werd uitgekeken naar nieuwe afleveringen van de populaire jongerenreeks blijkt niet alleen uit de online reacties van de fans, ook de cijfers illustreren het succes. Na vijf weken is het vervolg van wtFOCK nu al goed voor meer dan 4 miljoen online views. De jongerenreeks overtreft daarmee ruimschoots haar status als meest succesvolle Vlaamse online reeks ooit. Na een pauze van vier maanden blijken fans elke dag opnieuw hun weg te vinden naar de liefdesperikelen van Zoë en Senne en de vriendschapsband tussen Jana, Yasmina, Luca, Zoë en Amber. wtFOCK bereikt sinds 22 april 2019 gemiddeld meer dan 300.000 kijkers per week op wtfock.be, dat zijn er bijna 5 keer zo veel als het eerste deel van de reeks in het najaar van 2018, en het bereik blijft week na week groeien. De serie, maar ook de fanbase op Instagram bereikt vooral jongeren. Wekelijks bereiken we 57% van de millenials en 86% van de fanbase op Instagram is jonger dan 24 jaar.

Dat wtFOCK een online hit is bij jongeren, wordt ook bevestigd door het heel hoge engagement op Instagram: de account van wtFOCK is goed voor een engagement van 22% en de accounts van de twee hoofdpersonages zitten intussen aan  gemiddeld 34%. Ter vergelijking: een goede influencer of brand haalt doorgaans een engagement van 3 tot 5%.

Graag jouw merken linken aan wtFOCK?