wtFOCK verdubbelt aantal kijkers twee weken na start nieuwe afleveringen

10 May 2019

Sinds 22 april kunnen trouwe fans weer hun hart ophalen met nieuwe afleveringen van wtFOCK, de eerste digital first fictiereeks van SBS Belgium en Telenet die op geheel eigen manier opnieuw zijn weg naar jongeren vond. De jongerenserie wist in het najaar van 2018 met 3,4 miljoen video views verspreid over 12 weken uit te groeien tot de meest succesvolle online reeks van Vlaanderen.

Dat er vol spanning en ongeduld werd uitgekeken naar het vervolg van de populaire jongerenreeks blijkt niet alleen  uit de online reacties van de heerlijke fans, ook de cijfers illustreren het online succes van de jongerenreeks bij uitstek . Na twee weken is het vervolg van wtFOCK nu al goed voor maar liefst 1.670.000 online views. De jongerenreeks van Telenet en SBS Belgium overtreft daarmee ruimschoots haar status als meest succesvolle Vlaamse online reeks ooit. Na een pauze van vier maanden blijken fans elke dag opnieuw hun weg te vinden naar de liefdesperikelen van Zoë en Senne en de vriendschapsband tussen Jana, Yasmina, Luca, Zoë en Amber. wtFOCK bereikt sinds 22 april 2019 gemiddeld 260.000 kijkers per week op wtfock.be, dat zijn er 2,2 keer zo veel als het eerste deel van de reeks in het najaar van 2018 haalde, en het bereik blijft week na week groeien. De fanbase van de populaire reeks werd intussen ook verdubbeld, waarvan 86% jonger is dan 24 jaar

Dat wtFOCK een online hit is bij jongeren, wordt ook bevestigd door het heel hoge engagement op Instagram: de account van wtFOCK is intussen goed voor een engagement van 20% en de accounts van de personages zitten intussen aan maar liefst 30%. Ter vergelijking: een goede influencer of brand haalt doorgaans een engagement van 3 tot 5%.

Graag jouw merken linken aan wtFOCK?