wtFOCKdown speelt in op actualiteit om coronaboodschap aan jongeren mee te geven

21 Apr 2020

De populaire jongerenreeks "wtFOCK" is terug. Eigen aan het real-time karakter van de serie volgen we in "wtFOCKdown" de personages in quarantaine via videocalls, video's en berichtjes. De clips van hun lockdown communicatie zijn sinds 1 april beschikbaar op WTFOCK.be en werden in totaal al 990.000 keer bekeken. Ook de episodes van eerdere verhalen - beschikbaar op wtFOCK.be en VIJF.be - blijven de jeugd boeien en werden zo'n 166.000 keer bekeken, goed voor 1.156.000 views in totaal op beide platformen sinds begin deze maand.

"We blijven inspelen op de leefwereld van de Vlaamse jongeren. Hoe gaan zij met de lockdown om? Wat met hun liefjes? Met deze social distance dramareeks proberen we de coronamaatregelen impliciet over te brengen aan jongeren, zonder daarbij belerend te zijn."

—   Makers wtFOCK

wtfockdown

De productie van "wtFOCKdown" verloopt nu helemaal anders, want voor de opnames moeten de coronamaatregelen in acht genomen worden. Dat wil zeggen dat de acteurs (thuis) nu zelf filmen, waar er vroeger een hele filmploeg aan te pas kwam. Ook de regisseur en monteurs werken van thuis uit. Het scenario wordt dagelijks aangepast aan de realiteit.

De wtFOCK-jongeren zijn een inspiratie voor de anders moeilijk te bereiken jeugd. Ze tonen de volgers hoe ze best omgaan met de voor hen vervelende maar zeer noodzakelijke maatregelen zonder te veroordelen.

Dat de hoofdpersonages zelf in lockdown zitten, is een enorme steun voor de vele fans van de jongerenreeks. De uitzonderlijke coronatijden kunnen voor een gevoel van eenzaamheid zorgen bij jongeren. In wtFOCKdown steken onder meer Zoë, Amber en Luca deze jongeren graag een hart onder de riem

Bron: Cim internet (1/04 – 19/04)

wtfockdown

Vormt jouw merk de perfecte match met wtFOCK?