Zowel on air als online een vliegende start voor Love Island

13 Jun 2019

VIER blijft dit voorjaar voor het eerst langer open met Love Island. En met succes. De eerste twee weken van de gloednieuwe datingshow zijn achter de rug en het programma scoort zowel online als op televisie boven de verwachtingen.

De Islanders bereikten na 2 weken al zo’n 3,4 miljoen unieke kijkers, goed voor maar liefst 66% van de VVA's 18-54. Bovendien is Love Island met een selectiviteitsindex van 172 ook hyperselectief op deze commerciële doelgroep. De reeks haalt gemiddeld 240.000 kijkers, wat resulteert in een sterk marktaandeel van 20.2% (VVA 18-54).

Love Island is een hit bij jongeren (18-34) en is dan ook het perfecte voorbeeld van het nieuwe tv-kijken, waarbij de kijker de content zowel online als via de klassieke televisie weet te smaken.

De loveshow heeft een opvallend jong profiel waarbij 35% tussen 18 en 34 jaar is en maar liefst 82% van de kijkers jonger is dan 55 jaar. Meer dan de helft van de kijkers (56%) komt uit de sociale groep 1-4. Love Island trekt daarmee een jonge, upscale en actief publiek aan (67% van de kijkers).

Het jonge, eerder vrouwelijke profiel van de online kijker blijkt bovendien mooi complementair te zijn aan dat van de televisiekijker.

Jonge kijkers volgen het reilen en zeilen van de singles in de villa vooral online. Een aflevering op VIER.be haalt gemiddeld 76.000 views en gaat in stijgende lijn. In de tweede week werden zelfs dubbel zoveel afleveringen opgevraagd dan tijdens de eerste week. De teller van de volledige longform afleveringen staat ondertussen al op meer dan 1,1 miljoen views. Daar komen nog eens 560.000 shortform views bij, wat het totaal aantal views op 1,7 miljoen brengt. Een vliegende start dus voor Love Island!

Love Island loopt nog t.e.m. 7 juli zowel op VIER als op VIER.be.

Bron: CIM tv noord op 12/06/19,  bereik incl. herh, selectiviteit tov 15+, CIM Internet, SBS Belgium

Meer weten over online adverteren?